Az édesburgonya elkészítési módjai

Az édesburgonya, más néven batáta, egy édes ízű gumós növény, amely számos egészségügyi előnnyel rendelkezik, és sokféle módon felhasználható a konyhában.
Az édesburgonya elkészítési módjai

Az édesburgonya sokkal táplálóbb, mint a hagyományos burgonya, és magas rost-, C-vitamin-, béta-karotin-, vas-, és káliumtartalommal rendelkezik. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan használható az édesburgonya az ízletes és egészséges ételek elkészítéséhez.

Sütve

Az édesburgonya sütve igazán finom. A héját általában eltávolítjuk, majd vastag szeletekre vagy kockákra vágjuk, majd olajjal és fűszerekkel ízesítjük. Az édesburgonya sütése előtt azonban ajánlott forró vízben előfőzni, hogy puha legyen, majd pedig sütőben a sütőlapra tesszük. A sütőbe helyezés előtt az édesburgonyákat szórjuk meg friss rozmaringgal, fokhagymával és borsval, majd a sütőben készítsük el, amíg aranybarnára sülnek.

Püré formájában

Az édesburgonya püré formájában is nagyon finom. Az édesburgonyát puhára főzzük, majd törjük össze a krumplinyomóval vagy botmixerrel. Adjunk hozzá tejet, vajat, fokhagymát és zöldfűszereket, majd ízlés szerint sózzuk és borsozzuk. Az édesburgonya püré kiváló kísérője lehet húsételeknek, vagy akár egy egyszerű salátának is.

Levesként

Az édesburgonyából nagyon finom levest lehet készíteni. Az édesburgonyát megtisztítjuk, felkockázzuk, majd vajon megdinszteljük. Adjunk hozzá felaprított hagymát, fokhagymát és friss gyömbért, majd öntsük fel hús- vagy zöldségalaplével. Főzzük 15-20 percig, majd turmixoljuk össze. Adjunk hozzá tejszínt és fűszerezzük ízlés szerint.

Kapcsolódó cikkek

Ezzel a 3 levessel nem sok gondod lesz, még akkor sem, ha kezdő vagy.

Ezzel a 3 levessel nem sok gondod lesz, még akkor sem, ha kezdő vagy

A kezdő szakácsoknak talán a leves főzésével van a legkevesebb gondjuk, hiszen a sütés nélküli desszertek mellett, a főételek elkészítésével boldogulnak a legkönnyebben. A cikkben 3 könnyen elkészíthető levest mutatunk be.