Automatizálás - Spórolj időt és pénzt, miközben növeled a hatékonyságot
Régen az automatizálás a nagy cégek kiváltsága volt. Ma már egy kis webshop is beállíthat automatikus számlázást, időzített hírlevelet vagy hirdetésoptimalizálást - és ezzel komoly versenyelőnyre tehet szert. De mi is pontosan ez az automatizálás, és miért érdemes beszállni? Ennek járunk ma utána!
Mit jelent automatizálni?
Automatizálás során alapvetően arról van szó, hogy bizonyos feladatokat szoftverek végeznek el helyettünk. Nem kell kézzel beírni minden számlát, kiküldeni minden emlékeztetőt vagy manuálisan frissíteni a készletet. A rendszer csinálja magától - te pedig foglalkozhatsz fontosabb dolgokkal.
Ezt szinte mindenhol be lehet vetni: adminisztrációban (számla, készlet, projektek), marketingben (hírlevelek, Facebook-posztok), értékesítésben (ajánlatok, CRM) vagy akár az ügyfélszolgálaton is (chatbotok, gyors válaszok).
Miért működik jól?
Időt és pénzt spórolsz. Ha a robot küldi ki a havi számlát, te nem ülsz vele fél napot. Kevesebb a hiba, kevesebb a javítgatás, a csapat pedig végre ráér arra, ami tényleg számít.
Pontosabb lesz minden, hiszen az emberek hibázhatnak - a gép nem. Nem felejti el beírni a címet, nem keveri össze az árakat. Következetes, megbízható.
Tudsz növekedni. Ha jönnek az új ügyfelek, nem kell azonnal új embert felvenni, a rendszer kezeli őket. Személyre szabott üzeneteket küldhetsz akár több ezer embernek is - mintha mindenkinek külön foglalkoznál velük.
Az ügyfelek is jobban járnak
Az automatizálás nem csak neked segít. Az ügyfelek gyorsabban kapnak választ, relevánsabb ajánlatokat látnak, és ha éjfélkor van kérdésük, a chatbot ott van nekik. Kuponok, emlékeztetők, személyre szabott ajánlatok - mind automatikusan megy, neked pedig egy hatalmas teher kerül le a válladról.
Konkrét példák
Marketing: Megírod egyszer a hírlevelet, beállítod, mikor menjen ki - kész. A Facebook-posztok is automatikusan publikálódnak, a remarketing kampányok futnak, te pedig látod az eredményeket.
Értékesítés: A CRM összegyűjti az érdeklődőket, ajánlatot generál, utánkövető emaileket küld. Te csak akkor szólsz bele, amikor már tárgyalni kell.
Admin: Számla kiállítva és elküldve perceken belül. Ha a raktárban fogyni kezd valami, kapsz értesítést. A projektes feladatok kiosztva, mindenki tudja, mit csináljon.
Hogyan kezd el?
Ne automatizálj rosszul működő dolgokat! Ha valami eleve nem jó, akkor automatizálva sem fog működni. Először javítsd ki a folyamatot, aztán automatizáld.
Kis lépésekben haladj! Ne akard az egész céget egyszerre átállítani. Válassz egy területet - mondjuk a számlázást vagy a hírlevelet -, próbáld ki, és ha működik, akkor jöhet a következő lépés.
Folyamatosan monitorozd a feladatokat! Az automatizálás nem azt jelenti, hogy beállítod és soha többé nem nézel rá. Nézd az adatokat, finomhangold, javítgasd.
Ne végy el minden feladatot az embereidtől. Vannak ügyek, amiket továbbra is személyesen kell intézni. Fontos ügyfelek, bonyolult problémák - ezekhez kell az emberi figyelem.
Megéri-e automatizálni?
Az automatizálás ma már nem opció, hanem szükséglet. Ha nem csinálod, a konkurencia megelőz. Időt, pénzt, energiát spórolsz, hatékonyabb leszel, az ügyfelek elégedettebbek. A kérdés csak az, mikor kezded el.
Ha szeretnél segítséget a bevezetésben, a Maximum Business szakértői segítenek kitalálni, mi az, ami nálad működne a legjobban!